Opskriftindex

tirsdag den 5. marts 2013

LCHF kokostoppe

Da jeg lavede pandekager forleden dag, stod jeg tilbage med en rest kokosmælk og den skulle da ikke smides ud, derfor blev det til disse lækre kokostoppe.

LCHF kokostoppe 
20 stk.
 
   

  • 170 g kokosmælk - jeg brugte primært den fede del, men også en smule af det tynde
  • 200 g kokosmel
  • 50 g smeltet smør
  • 2 æg
  • 2 spsk. Sukrin+
  • 1 tsk. vanillepulver
  • et nip salt
Sådan gør du
Tænd ovnen på 180 grader varmluft.
Smørret smeltes og blandes med kokosmælken, så det bliver en jævn masse. De øvrige ting røres i.
Massen formes med to skeer og lægges på bagepapir.
Bages ca. 15 min til de er let gyldne. 
Toppene køles af. Når de er helt afkølede kan bunden dyppes i chokolade.


5 kommentarer:

  1. Næste gang syns jeg du skal dyppe dem helt i chokolade :-P

    SvarSlet
    Svar
    1. Det ville vist have været noget makværk :)

      Slet
  2. Kokostoppe, ikke dårligt. Dem havde jeg lidt glemt, men det smager jo godt :D

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja det er jo lidt "oldschool", men godt ;)

      Slet
    2. Oldschool er ikke altid tosset. Slet ikke når vi snakker kokostoppe :D

      Slet